Стали б ви купувати для себе який-небудь товар, якби свідомо знали, що це - підробка? Практично впевнені, що немає. Два рази вступити в одну й ту ж річку неможливо. Копія, нехай і якісного товару, - це завжди копія, і наздогнати оригінал у неї шансів немає. Приблизно так ми вважали раніше. Але зараз ми готові переглянути свою точку зору. Серед «сміття» другосортних підробок під навушники ми «відкопали» цікавий бренд, який ставить в тупик своєю продукцією.
Компанія Superlux територіально розташовується на Тайвані, але все виробництво зосереджено в Шанхаї. Хоча аудіотехніка від Superlux може на рівних конкурувати з іменитими марками, назва цієї компанії не так добре відомо, як, наприклад, Audio-Technica або AKG. За словами самих представників Superlux, їх бренд має довгу історію і, як більшість вдалих проектів, починався в маленькій кімнатці студентського гуртожитку приблизно тридцять років тому. З тих пір відбулися великі зміни і тісну кімнату змінили величезні цехи та представництва в різних країнах. Сьогодні ця компанія випускає різну техніку, включаючи мікрофони, підсилювачі і, звичайно, навушники.
Серед любителів якісного звуку ця фірма відома, перш за все, цікавою стратегією «запозичення» дизайну головних телефонів у більш відомих марок. У лінійці що випускаються навушників Superlux можна побачити моделі, які один в один повторюють відомі бренди AKG і Beyerdynamic. Важко сказати, як йдуть справи з авторськими правами на дизайн, але, судячи з усього, це питання не дуже турбує Superlux, а «постраждалі» воліють мовчати. Або правда не знають, або - і цей варіант найімовірніше - вдають, що не знають про кричущий плагіаті, не бажаючи тим самим рекламувати поки ще маловідому тайваньскую фірму.
«Та хіба мало продається китайських підробок під навушники!» - вигукне читач і буде абсолютно правий. Нестачі в «репліках» ринок не відчуває. Будь-яка популярна марка навушників має сотні китайських клонів, які в більшості випадків нескінченно далекі за якістю від оригіналу. Але, як відомо, правил без винятків не буває, і продукція Superlux - тому приклад. Щоб зрозуміти, що це за птах, подивимося на топову модель - Superlux HD669.
Після детального вивчення ми прийшли до висновку, що ці навушники повинні коштувати набагато більше. Їх прямі конкуренти по звуку, скажімо, Koss MV1 або Audio-Technica ATH M50, в чотири-п'ять разів дорожче. Звичайно, це наша суб'єктивна точка зору, але ми також дуже ретельно збирали статистику відгуків власників цієї моделі. Серед користувачів, які не побоялися придбати Superlux HD669, є навіть чимало таких, хто вважає цю пару навушників за якістю звуку порівнянної з іменитими моделями Sennheiser HD 595 і HD 600 вартістю близько $ 600. Ми ж більш критичні у своїй оцінці і допускаємо, що радісний захват від несподіваного виграшу в співвідношенні ціна /якість може суттєво вплинути на об'єктивність судження. І тим не менше повинні констатувати: Superlux HD669 запросто обходить більшість моделей закритої конструкції вартістю не нижче $ 100-130.
У набір, крім самих навушників, входять два сполучних кабелю, пластиковий зажим для більш надійного підключення проводу до навушників і аудіопереходнік на 6,3 мм. Останній, до речі, зовні нагадує накручувати штекер, проте це обман зору - він просто насаджується на стандартний 3,5 мм.
Є в комплекті і мішечок для зберігання навушників. Superlux HD669 поміщаються в ньому з працею, займаючи все доступне місце. Мішечок має безліч необрізаних ниток, та й сам матеріал не годиться для такої мети.
Мішок зроблений з чогось на кшталт болонєвій тканини - жестковат і голосно шарудить (абсолютно не має нічого спільного з soft pounch, як заявлено виробником).
Зовнішній вигляд навушників наштовхує на думку про клон знаменитої марки AKG. Ну, клон НЕ клон, а складання виконана не в оригінальному цеху, тому за якістю елементів у дечому відрізняється від «прототипу». Провід навушників не ідеальний. Гумова ізоляція досить слабка: варто притиснути провід чимось важким, і слід на кабелі залишиться на дуже тривалий час.
Тут варто нагадати, що в комплекті йдуть два кабелі - довгий і короткий. Крім того, можна взагалі підключити будь-який кабель, використовуючи 3,5-мм роз'єм-штекер на одній з чашок.
Дещо інша ситуація з самими навушниками. Тут рівень збірки дуже непоганий - немає зазорів, відсутні будь-які щілини або шорсткості.
Навушники зроблені із закритою конструкцією чашок і дуже цікавим саморегульованим оголовьем. Налаштування навушників під розмір голови відбувається за рахунок пружних, покритих шкірзамінником лапок, які видали можна прийняти за елемент цілісної дуги оголовья.
Навушники сидять чудово. Можливо, хтось не погодиться, але, на нашу думку, для закритих навушників повинна бути характерна жорстка посадка, інакше буде страждати звукоізоляція. У даній моделі жорсткість дуже хороша. М'які амбушюри із синтетичної шкіри повністю охоплюють вухо, а сильний притиск до голови гарантує максимальний захист від шуму ззовні.
Пластик, з якого зроблені чашки та пластмасові елементи кріплення, виглядають цілком пристойно. На чашках під певним кутом стає видно великий напис STUDIO MONITOR. Навушники не складні, але це тільки додає їм довговічності. Єдиний елемент, в довгого життя якого доводиться сумніватися, - шкіряні лапки. Важко сказати, скільки вони протягнуть. Якщо врахувати, що навушники можуть використовуватися дуже часто, то, по ідеї, з часом вони повинні протертися про волосся.
Амбушюри зроблені зі шкірозамінника, на перший погляд, начебто не самого поганої якості. Вони м'які і глибокі.
На голові навушники не скриплять, що не клацають, немає люфту (оскільки немає механіки), відчуваєш себе в них взагалі ідеально - і хотілося б причепитися до якоїсь дрібнички, але ні до чого.
Коли в руки потрапляє грамотно сконструйована пара навушників, не перестаєш дивуватися, скільки цікавого може зберігати в собі вивчена до дрібниць звукова картина. Кожна модель навушників має свій характер і має, якщо так можна висловитися, свій власний погляд на музичний матеріал. Тому щоразу, коли одягаєш на голову нову пару навушників і перевіряєш одну і ту ж композицію, ти потрапляєш на той же концерт, але вже з іншого боку концертного залу. Так і цього разу - звук Superlux індивідуальний і не схожий на те, що видають моделі інших виробників аудіотехніки.
Сама «яскрава» риса звучання Superlux HD669, на наш погляд, це неймовірно широка сцена. Домогтися такого ефекту в закритих навушниках надзвичайно складно, але розробникам це все-таки вдалося. Важко сказати, за рахунок чого виходить така глибина звуку - можливо, в цьому заслуга перевіреного дизайну «а-ля AKG», а може, це все «вина» використовуваних драйверів. Звук стає настільки об'ємним, що часом виникає відчуття, ніби він проходить обробку слабким фільтром реверберації. Випромінювачі перебувають в закритих «банках», але просторове звучання змушує думати, ніби на голові знаходиться пара відкритих навушників. Проте, як вже було сказано раніше, конструкція навушників закрита, слухачеві з зовнішніх шумів чути тільки низькочастотний гул.
Як би банально не звучала фраза про те, що частотні характеристики цієї моделі збалансовані, але іншого опису звукової палітри придумати не можна. Тут немає переваги якої-небудь з частот, навушники просто правильно звучать. У цьому можна переконатися і самому, але справедливості заради ми все-таки поцікавилися думкою людей з музичним слухом і з подивом дізналися, що один музикант-любитель навіть використовує в своїй студії саме цю модель навушників, вважаючи, що «з недорогих моніторів вони передають запис найбільш вірогідно ».
Більшість любителів звуку розходяться в ідеальній формулі правильного звучання. Хтось звертає увагу в звуці насамперед на силу баса, інший - на яскравий окрас середніх частот, ну а комусь важливо почути між паузами шерех в студії. Розробники Superlux придумали, як догодити всім - вони «набудували» по суті одні і ті ж моделі на різний смак. Наприклад, в лінійках їх навушників є моделі зі злегка підкресленим басом, тобто з більш м'якими басами і широкої сценою.
Секрет цього різнобічного звучання криється в конструкції телефонної чашки, а, вірніше, в положенні драйвера щодо стінок і центру чашки. Модельний ряд Superlux - гарне підтвердження того, що форма найчастіше має значення нітрохи не менше, ніж якість самих динаміків. Хоча і 50-мм драйверам, які використовуються в HD669, також потрібно віддати належне - це зовсім не рівень китайського аудіо, до якого багато так звикли, а набагато краще.
Що стосується об'єктивних характеристик даної моделі, то HD669 мають непогану, рівну АЧХ, практично без завалів і стрибків. Невеликі «танці» спостерігаються в діапазоні приблизно 5-10 кГц, але ці коливання ніяк не позначаються на «почерку» навушників. Частотні характеристики моделі лежать в діапазоні від 5 Гц до 30 кГц.
Бас абсолютно не завалюється і не йде в тінь. Він саме «соковитий», але разом з цим не виступає вперед, як у Koss, середні частоти звучать дуже рівно, високі не дратують дзвінкими призвуками. Можливо, звучанню не вистачає гостроти атаки, щоб детальніше промальовувати кожен нюанс мелодії, але цей недолік можна знайти і в моделях інших виробників, які коштують набагато дорожче, ніж Superlux HD669.
Superlux HD669 - це навушники, які хочеться слухати і взагалі не хочеться знімати з голови. По комфорту посадки вони йдуть врівень з моделями Sennheiser, які також ідеально сидять на голові будь-якої форми і будь-якого розміру. У звучанні навушники не настільки «уважні» до дрібних деталей, як Sennheiser, не так надмірно наполегливо басовитий, як моделі Koss. Їх звук прекрасно підходить для будь-якого жанру, але, на нашу думку, найкраще в них звучить софт-рок, що, в общем-то, не дивно, адже саме цей жанр акцентований в діапазоні, де у Superlux HD669 практично ідеальна пряма АЧХ.
При порівнянні різних моделей навушників виникає бажання схрестити звук, скажімо, Sennheiser HD380, з їх виразністю верхніх частот, і Superlux HD669, з їх великої панорамою сцени, яка дуже добре розкриває красу низьких частот.
HD669 звучать явно дорожче, ніж коштують, - більш приємного звуку за такі гроші чути нам ще не доводилося. Або, може, це реальна ціна такого звуку, без переплати за бренд?
Характеристики:
- Конструкція: повнорозмірні
- Тип: закритий
- Діафрагма: 50 мм
- Імпеданс: 56 Ом
- Магніт неодимовий
- Частотний діапазон: 10 Гц - 30 кГц
- Чутливість: 98 дБ
- Роз'єм: 1/8 "jack
- В комплекті два змінних кабелю довжиною 1 і 3 м